سلام دوستان به توتیا سفر خوش آمدید. در این مطلب با معرفی تعدادی از زیباترین و معروف ترین باغ های گل دنیا در خدمت شما هستیم. لطفا با ما همراه باشید.

پارک ساحلی هیتاچی ژاپن

پارک ساحلی هیتاچی یک پارک بزرگ در نزدیکی میتو در ایباراکی است که دارای انواع فضاهای سبز و گل های فصلی در ۳۵۰ هکتار بوده و همچنین داری پارک تفریحی و چندین مسیر دوچرخه سواری و پیاده روی است.

گل شاخص این پارک نموفیلا آبی است که در بهار تپه های این مکان را می پوشاند و شبیه رنگ آسمان است. گلها معمولاً از اواخر آوریل تا اواسط ماه می در اوج هستند. مسیرهای پیاده روی در عرض تپه واقع شده اند و منظره ای از اقیانوس آرام و بقیه پارک را فراهم می کنند. در پاییز ، این تپه توسط بوته های سبز پوشانده شده است که با خنک شدن هوا آرام آرام قرمز می شوند. این رنگ های پاییزی معمولاً از اوایل تا اواسط ماه اکتبر در زیباترین حالت خود هستند. می توان گفت نموفیلا شناخته شده ترین گل این پارک است ، اما در زمان های مختلف از سال گل های مختلف دیگری نیز شکوفا می شوند.

با وجود اینکه گل های فصلی از برجسته ترین دیدنی های این مکان هستند ، می توان از پارک در تمام طول سال نیز لذت برد. مسیرهای پیاده روی که در جنگل طبیعی هیتاچیناکا وجود دارد و همچنین باغ تپه گیاهان بومی که خط ساحلی ژاپن را به نمایش می گذارد از این مناطق دیدنی هستند. این منطقه حتی در زمانی که پارک شلوغ است اغلب نسبتاً ساکت می ماند. پارک ساحلی هیتاچی همچنین دارای یک پارک تفریحی کوچک با بیش از ۲۵ وسیله تفریحی از جمله یک چرخ و فلک بزرگ است. رستوران ها و مناطق استراحت در سطح پارک پراکنده شده اند همچنین یک منطقه باربیکیو برای پیک نیک در دسترس است با توجه به وسعت پارک ، علاوه بر پیاده روی ، دو روش دیگر برای گردش وجود دارد. دوچرخه های اجاره ای برای سه ساعت استفاده در دسترس هستند و تقریباً یازده کیلومتر مسیر دوچرخه سواری دسترسی آسان به مناطق مختلف پارک را امکان پذیر می کند. یک قطار کوچک (روی لاستیک) نیز پارک را با توقف در مکان های مختلف طی می کند

مزارع گل های آفتاب گردان، توسکانی ، ایتالیا

مزرعه گل های آفتابگردان در توسکانی ایتالیا واقع هستند و کسانی که این مکان را می شناسند یا تصویری از آن دیده اند اشتیاق زیادی برای دیدن این منطقه از نزدیک دارند. هنگام بازدید از یک مزرعه آفتابگردان باید این موضوع را در نظر داشته باشید که گل های آفتابگردان گیاهان چرخشی هستند که هر ساله زمین خود را تغییر می دهند و این به این معناست که شما ممکن است شاهد تغییر کلی مکان گل های آفتابگردان باشید پس حتما قبل از رفتن در مورد مکان آنها تحقیق کنید. زمان شکفتن گل ها نیز با توجه به شدت گرمای سالانه تغییر می کند.یعنی ممکن است گل ها زودتر و یا دیرتر از یک زمان استاندارد شکوفا شوند. در این باغ های زیبا مسیر های پیاده روی نیز وجود دارند که به بازدید کنندگان این اجازه را می دهند که از منظره ی زیبای این باغ زیبا نهایت لذت را ببرند.

باغ گل کوکنهوف هلند

باغ کوکنهوف که به باغ اروپا نیز معروف است یکی از بزرگترین باغ های گل دنیاست. سالانه بیش از ۷ میلیون پیاز گل در فصل پاییز در این منطقه کاشته می شوند تا در بهار گل بدهند. در این منطقه حدود ۸۰۰ نوع گل مختلف لاله در زمینی به وسعت ۳۲ هکتار کاشته می شود. نکته جالب در مورد این باغ این است که هنگام کاشت گلها در این منطقه سالانه یک تم خاص تعیین می شود و با توجه به آن تم نحوه ی کاشته شدن گل ها مشخص می شود.

هنگام بازدید از این باغ می توانید علاوه بر لذت بردن از مناظر زیبای گلها از حوضچه های زیبا، رستوران ها و مجسمه های زیبای این باغ نیز لذت ببرید. این باغ همچنین با فراهم آوردن امکانات تفریحی برای کودکان این امکان را به شما می دهد که با خیال راحت کودکانتان را با خود همراه داشته باشید.

مزارع اسطوخدوس ( لاوندر) فرانسه

مزارع اسطوخدوس پرووانس یکی از بهترین مزارع نوع خود در دنیا هستند. این مزارع خوشبونه تنها برای اهالی آن منطقه که از طریق این مزارع امرار معاش می کنند بلکه برای گردشگران بسیاری که برای دیدن این جاذبه ی طبیعی به این منطقه می روند ازاهمیت بالایی برخوردار هستند. علاوه بر گل های زیبا مکان های تاریخی چشمگیر ، مزارع طلایی گندم و آفتابگردان ، روستاهای زیبا با خانه های رنگی و دریاچه های فیروزه ای عمیق نیز برای گردشگران بسیار جذاب و چشم نواز هستند.

حدود ۲۵ نوع اسطوخدوس وجود دارد و هنگام بازدید از این منطقه گردشگران همچنین می توانند با تمام محصولات ساخته شده از اسطوخودوس و با روش های سنتی برای تولید آنها نیز آشنا شوند. جالب است بدانیم که از اسطوخدوس برای تهیه صابون و مواد آرایشی استفاده می شود. اسطوخدوس همچنین عسل بسیار خوشمزه ای نیز دارد.

مزارع گل Carlsbad کالیفرنیا

مزرعه Carlsbad دارای رنگین کمانی از گل های زیبا در زمینی ببه وسعت ۵۰ هکتار است. این گل ها در دامنه تپه ای مشرف به خط ساحلی واقع شده اند و این موقعیت مکانی عالی و زیبا این مکان را به یک مکان ایده آل برای برگزاری مراسم های عروسی و سایر رویدادها تبدیل کرده است. در این مزرعه ی زیبا علاوه بر تماشای گل ها بازدیدکنندگان می توانند سوار تراکتور شوند، به زمین بازی رفته و یا از موسیقی و برنامه های مخصوصی که برایشان در نظر گرفته شده لذت ببرند.

مزارع گل کانولا چین

در اواسط فوریه ی هر سال تصاویر ماهواره ای نشان دهنده رنگ زرد در دره های شهر لوئوپینگ در جنوب چین است. این مکان هر سال در فصل بهار به یک دریای طلایی از گلهای زیبای کانولا تبدیل می شود. علاوه بر گل های زیبایشان خود تپه ها نیز بسیار جالب هستند به این دلیل که بر اثر فرسایش تپه ها شکل گرد و ستونی به خود گرفته اند.برخی از این قله ها ۱۰ متر ارتفاع دارند و ارتفاع برخی از آنها نیز به ۱۰۰متر می رسد. این منطقه زیبا یک جاذبه توریستی برای بسیاری از عکاسان و گردشگران طبیعت به حساب می آید.

گل کانولا کلزا نیز نامیده می شود. از این گل برای تولید روغن کانولا (سومین روغن پرمصرف در جهان) استفاده می شود. این گلها همچنین عسل بسیار خوشمزه ای نیز دارند.

مزارع گل هلند

مزارع گل در هلند در تمام جهان شناخته شده هستند. در واقع می شود گفت که این گل ها به همراه آسیاب های بادی نماد هلند محسوب می شوند سالانه تعداد زیادی از مردم دنیا برای دیدن و تجربه کردن این مزارع زیبا به این مکان می آیند.این مزارع تقریبا در تمام نقاط هلند واقع هستند. در این مزارع علاوه بر گل لاله گل های نرگس و سنبل نیز وجود دارند. این مناظر زیبا را فقط می توان در فصل بهار دید. پس برای رفتن به این مکان قبلا برنامه ریزی کرده و اطلاعات کافی را جمع آوری کنید.

جشواره مزرعه گل لاله کفش چوبی اورگن آمریکا

جشنواره مزرعه گل لاله کفش چوبی هر سال به مدت ۶ هفته در زمینی به وسعت ۴۰ هکتار در اورگن آمریکا برگزار می شود. در این جشنواره بازدیدکنندگان علاوه بر تماشای گل های لاله می توانند خرید نیز داشته باشند. بازدیدکنندگان همچنین در صورت تمایل می توانند با هماهنگی قبلی در هنگام طلوع و غروب آفتاب (قبل و بعد از مدت زمان شروع وپایان نماشگاه) برای عکاسی در آنجا حضور داشته باشند. در فستیواال علاوه بر تماشای گل ها کافه ها، فروشگاه های کادوئی و محل های بازی مخصوص کودکان نیز وجود دارند که امکان لذت بیشتر را برای بازدیدکنندگان فراهم می آورد.