هم کوهنوردی، هم تفریح

سلام دوستان به توتیا سفر خوش آمدید در این مطلب با معرفی کوه سیر (سر داغی) در خدمت شما هستیم.

کوه سیر و به ترکی”سر داغی” از مکان های تفریحی شهر ارومیه به خصوص علاقمندان به کوهنوردی است که در۲ کیلومتری شهر ارومیه واقع است و به دلیل دسترسی آسان و شیب مناسب همه روزه و به خصوص در روزهای تعطیل گردشگران و کوهنوردان زیادی را پذیرا می باشد. این مکان همچنین جای خوبی برای ورزش وتفریح همراه خانواده است.

این کوه و روستای بند موازی هم قرار دارند و همین منظره کوه را دیدنی تر کرده است. در دامنه ی کوه آلاچیق و جاهایی برای اتراق، پارکینگ وچندین باغ و کافه وجود دارد که امکان لذت بیشتر را برای گردشگران فراهم می آورد و به زودی مجتمع رفاهی اقامتی و تله کابین نیز در این منطقه افتتاح خواهد شد.

از جاذبه های دیگر کوه سیر می توان به دوکلیسای مارسرگیز و کلیسای حضرت مریم ( یکی از کوچکترین کلیساهای جهان ) اشاره کرد. هر دو این کلیسا ها با بنا و محوطه ی زیبایشان به زیبایی این کوه و منطقه ی گردشگری افزوده اند.

شما نیز می توانید به همراه خانواده و دوستانتان از این کوه زیبا دیدن کرده و با کوهنوردی و استفاده از امکانات تفریحی منطقه لحظات خوبی را برای خود و خانواده تان رقم بزنید. کوهنوردی این کوه در دسته رده بندی سطح متوسط قرار میگیرد و بستگی به آمادگی بدنی فرد صعود به قله حدودا ۳ الی ۴ ساعت زمان خواهد برد.

آدرس: ارومیه،روستای بند، انتهای روستای بند، کوه سیر.