جزائر قناری Canary islands مجمع الجزائری است در داخل اقیانوس اطلس که فاصله آن تا سرزمین های آفریقا نزدیک تر است تا خود سرزمین اسپانیا ولی از نظر تقسیمات سیاسی، خود مختار و تحت حاکمیت دولت اسپانیا میباشد.

جزایر قناری از دو استان سانتا کروس و لاس پالماس تشکیل شده که شامل هشت جزیره اصلی و تعداد زیادی جزائر کوچکتر هستند. نام جزائر از بزرگ به کوچک شامل تنریف ، فوئرته‌ونتورا ، قناری بزرگ، لانزاروت ، لاپالما ، لاگومرا ، ال هییرو و لا گراسیوسا میباشد. جمعیت کلی فقط کمی بیش از ۲ میلیون میباشد و توریست پذیر ترین مناطق آن، دو منطقه تنه ریف و گراند کاناری که شهر لاس پاماس در آنجاست میباشند.

نام گذاری

جزایر قناری بر چه اساسی نامگذاری شده اند؟
بسیاری از مردم ممکن است فکر کنند که نام جزائر از پرنده قناری گرفته شده ،اما این درست نیست. واقعیت این بود که نام پرنده قناری (که بومی این جزائر میباشد) از نام مجمع الجزایر قناری گرفته شده است. و در اصل جزائر کاناری نام خود را از سگ های وحشی که در جزیره ها زندگی میکردند و اولین بار توسطرومی ها مشاهده شده ، گرفته است.

آب و هوا

آب و هوای جزایر قناری همیشه معتدل و کمی گرمسیری است. هوای خیلی گرم و و یا خیلی سرد در این جزایر وجود ندارد و دمای هوا بین ۱۸ تا ۳۰ درجه است و عملا فصل زمستان و تابستان وجود ندارد. خاک غنی از املاح و مواد معدنی که بر اثر فعالیت ‌های آتشفشانی به وجود آمده‌اند باعث شده تا شاهد پوشش گیاهی بسیار متنوعی باشیم.

مردم و نژاد آنها

گوانچه‌ها نژاد مردم بومی جزائر قناری هستند که از اقوام بربری بودند که در قرن پانزدهم، تحت سلطه‌ی اسپانیایی‌ها درآمدند و پس از آن باهم درآمیخته اند.امروز گونه ای از زبان اسپانیایی که تحت تاثیر زبان پرتقالی بوده در جزائر صحبت میشود. کشاورزی به علت زمین حاصلخیز و آب و هوای خوب و نیز توریسم جزو مشاغل اصلی مردم این منطقه میباشد.

بیش از ۸۰ درصد جمعیت و به تبع آن امکانات توریستی در دو جزیره گرند کاناری و تنه ریف میباشد گرچه مابقی جزائر مناظر دیدنی کمی نسبت به این دو ندارند.

محیط زیست

پنج گونه از هفت گونه لاک‌پشت موجود در جهان در اطراف جزیره تنریف زندگی می‌کنند و اگر کمی خوش شانس باشید ممکن است لاک پشت های دریایی ،اختاپوس ها و بسیاری از ماهی های زیبا را در زیستگاه های طبیعی خود در سواحل ال پورتیتو، یکی از متنوع ترین مکان های دریایی در جزایر قناری، مشاهده کنید.

قوانین

جزایر قناری بخشی از خاک کشور اسپانیا محسوب می‌شود و از آنجایی که اسپانیا در محدوده‌ی اتحادیه اروپا است،‌ برای سفر به این مجمع‌الجزایر باید از ویزای توریستی شینگن استفاده کنید
برای دریافت ویزای جزایر قناری ابتدا باید توسط کارشناسان توتیا سفر فرم های درخواست ویزا را تکمیل نمایید. پس از آن آماده مصاحبه‌ حضوری شوید. در صورتی که مدارک کامل باشد و در مصاحبه هم مشکلی پیش نیاید، می‌توانید ویزای خود را دریافت کنید. این پروسه ممکن است بیش از سه ماه بطول انجامد. مدت زمان صدور ویزای جزایر قناری حدود دو هفته الی ۶ هفته میباشد.