یکی از زیباترین سواحل دنیا در شهر آنتالیا قرار گرفته ‌است. تفریحات آبی متعدد، طبیعت تماشایی، آب زلال و تمیز و خدمات خوب هتل های آن از دلایل شهرت این منطقه می باشد.

آنتالیا سالانه پذیرای گردشگران متعددی از سراسر دنیا است و طرفداران بسیاری دارد. قبل از سفر به آنتالیا بهتر است با بخشهای مختلف آن آشنا و مقایسه ای در حد کلی داشته باشیم.

لارا lara

طولانی‌ترین خط ساحلی توریستی در بین سواحل ترکیه به شمار می‌رود و به دلیل وجود هتل‌های بسیار شیک یکی از بهترین جاهای دیدنی آنتالیا محسوب می‌شود. نکته دیگر، برخورداری ساحل لارا از پرچم آبی است. پرچم آبی، بالا بودن سطح ایمنی، پاکیزگی و کیفیت یک ساحل را نشان می‌دهد .لارا یکی از این سواحل در ترکیه به شمار می‌رود.

بلک belek

محبوبترین و بهترین (و البته گرانترین) هتل ها در بلک واقع اند. توجه به محیط زیست و زندگی جانوران ، تقابل جنگل و دریا ، تمیزی سواحل آن و انواع سالن ها و امکانات ورزشی (منجمله زمینهای گلف) از شاخصه های اصلی بلک میباشد. فاصله بلک تا فرودگاه اصلی آنتالیا ۳۰ دقیقه میباشد.

کمر Kemer

کمر در مسیر غربی آنتالیا به سمت کوههای توروس که شامل مناطق بلدیبی ، گوینوک ، منطقه کمر و ساحل چیرالی میباشد. در جنوبی ترین قسمت این منطقه هم با فاصله ۲۰۰ کیلومتری آنتالیا شهر کاش واقع است که سواحل بسیار جذابی را شامل میشود.

سیده Side

سیده تاریخی ترین قسمت در کل منطقه آنتالیا میباشد. در قرن دهم پس از حمله اعراب و ساکن شدن دزدان دریایی در آنجا، مردمان ساکن در سیده تصمیم گرفتند تا به شهر آنتالیا مهاجرت کنند و به‌همین دلیل این شهر متروکه شد. بغیر از شهر تاریخی ، معبد آپولو و آتنا نیز جزو دیدنی های آن بحساب می آیند.

کنیاآلتی konyaalti

کنیاآلتی نزدیک ترین ساحل به شهر آنتالیا که در قسمت جنوب غربی آن واقع است. با وسایل نقلیه مختلفی از جمله اتوبوس ، تراموا ، موتورهای اجاره ای و تاکسی براحتی می توان به آن جا رسید. یکی از ویژگی های جالب آن وجود قطار توریستی تا ساحل لارا میباشد.

کلوپاترا یا داملاتاش

یا داملاتاش، محلیان معتقند کلوپاترا ملکه مصر باستان مدتی در این منطقه سکونتداشته و همچنین غاری بنام داملاتاش در ساحل وجود دارد که هوای آن شفا بخش بیماران تنفسی خصوصا بیماری آسم میباشد. ساحل کوناکلی نیز در نزدیکی این ساحل در مسیر آنتالیا به آلانیا واقع است.

شهر آلانیا و جاذبه های اطراف آن

بعد از سواحل کوناکلی و کلوپاترا میرسیم به شهر آلانیا که فرودگاه دیگری نیز بنام قاضی پاشا درفاصله نیم ساعتی شرق آن وجود دارد. بغیر از سواحل آن ، برج قرمز رنگ تاریخی ، اسکله اصلی آلانیا ،تله کابین و رودخانه ساپادره از جاذبه های آن بشمار میروند.