اگر بخواهید به یکی از جذاب‌ترین و زیباترین جزایر کره زمین سفر کنید، کدام جزیره را انتخاب می‌کنید؟ احتمالا جوابهای بیشماری برای این سوال با توجه به ملیت ، تجربه ، سن و …. وجود دارد. مالدیو یک گزینه پرتکرار در جواب سوال ما میباشد. اما چرا ؟؟

در کشور مالدیو حدود ۱۱۹۲ جزیره مرجانی وجود دارد. تنها ۹ تا از این جزایر مساحتی بزرگ‌تر از ۲ کیلومترمربع دارند. ۲۰۰ عدد از جزیره‌های کشور مالدیو قابل سکونت هستند. و تنها ۸۸ جزیره‌ی این کشور دارای اقامتگاه‌های گردشگری میباشند.

مالدیو برای اولین بار در قرن پنجم قبل از میلاد توسط دریانوردان بودایی از هند و سریلانکا ساکن شده است. اطلاعات زیادی در مورد مالدیو در سال‌های اولیه وجود ندارد، اگرچه برخی ارتباطات بین پادشاه مالدیو و امپراتور روم در دوره روم باستان ثبت شده است. در حدود قرن دوم پس از میلاد، تاجران عرب در مالدیو توقف می‌کردند تا پوسته‌های گاو را مبادله کنند – این یک ارز بین‌المللی بود و مالدیو مقادیر بسیار زیادی تولید می‌کرده است. از ۱۵۰۰ تا ۱۹۰۰، مالدیو تحت سلطه پرتغالی ها، هلندی ها و بریتانیا قرار گرفت و سلاطین متوالی دارای قدرت و قدرت بودند. استقلال در سال ۱۹۶۵ به دست آمد. مالدیو اکنون یک جمهوری است و دارای ریاست جمهور منتخب دموکراتیک است.

جزایر مالدیو در حدود ۷۰۰ کیلومتری جنوب شبه قاره هند در قلب اقیانوس هند جا دارند. تنها فرودگاه کشور در جزیره ماله پایتخت این کشور می باشد. اگر اقامت شما در جزیره ماله نباشد، باید برای رسیدن به هتل یا جزیره مابقی مسیر را با قایق های تندرو یا بعضا هواپیمای ملخی طی کنید. (که این امربرای خانواده ای با فرزندان کوچک چندان دلچسب نیست).

برای اینکه شناخت کلی از موقعیت پایتخت و مابقی جزایر داشته باشیم بایستی آنرا به سه منطقه مرکزی (پایتخت)، جزایر شمالی (مانند آری -تودو – رادهو و گافاروفالو و … ) و جزایر جنوبی (مانند ماوو – ادو و واوو و …) تقسیم کنیم. همه جزائر بسیار کم ارتفاع هستند. بغیر از کمی تپه شنی روان هیچ تپه ای بلندی در مالدیو وجود ندارد.

جمعیت کل کشور حدود ۵۰۰ هزار نفرو نژاد مردم تلفیقی از هند واروپائی ، آریائی و عرب و دین و مذهب آنها اسلام – سنی میباشد. شغل اکثر مردم ماهیگیری ، کشاورزی ،صنایع دستی ، کشتی سازی والبته گردشگری است.

ماهیگیری که مدت‌ها پایه سنتی اقتصاد بوده است. ماهی تن ماهی غالبی است که به طور سنتی به روش میله و لاین صید می‌شود، اگرچه بخش زیادی از ناوگان ماهیگیری مکانیزه شده است. بیشتر صید ماهی برای فرآوری و صادرات به شرکت‌های خارجی فروخته می‌شود.

بیشتر هتل ها در مناطق شمالی و مرکزی واقع اند. اما از طرفی در هتل های مناطق جنوبی آرامش بیشتری حاکم است. با توجه به اسلامی بودن کشور لازم است در نوع پوشش و مصرف مشروبات در مناطق عمومی دقت شود.

بهترین فصل مسافرت به مالدیو زمستان و بهار میباشد که مراکز اقامتی رونق زیادی دارند. ولی در مهر، آبان و آذر که شرایط جوی بارندگی و سرما در این کشورحاکم است، قیمت‌ها نیز کاهش پیدا می‌کند.

مدارک لازم برای ورود به مالدیو

ویزا بصورت فرودگاهی صادر میشود و لازم است بلیط های رفت و برگشت و رزرو هتل و همچنین مقداری دلار به اندازه مصرف هر فرد بعلاوه پاسپورت و چند قطعه عکس با زمینه سفید به همراه داشته باشید.

#تور #تورخارجی #توراقساطی #ماه عسل #مالدیو #ماله #اقیانوس هند #سریلانکا #سیلان #هند #مثلث طلائی #دهلی #جیپور #آگرا #گوا #لحظه آخری