بالی یک جزیره از ۱۳٫۵۰۰ جزیره ی مجموعه جزایر کشور اندونزی است. ساکنین آن بالغ بر سه میلیون نفر و ۵۶۳۶ مترمربع مساحت آن است (اندازه استان تهران بدون دماوند و فیروزکوه ) زبان آنان اندونزیائی ولی به زبان انگلیسی نیز تسلط دارند.

بالی جزو یکی از توریست پذیرترین مناطق دنیا میباشد. طبیعت بی نظیر و مناظر بی بدیل و امکانات رفاهی و لوکس آنرا به بهشت توریست های آسیائی و اروپائی و آمریکائی بدل کرده است.

بالی آب و هوایی استوایی دارد. دمای جزیره بین ۲۰ تا ۳۳ درجه سانتیگراد است. در ماه دسامبر تا اواخر مارس هوا گرم‎تر می‎شود. بهترین فصل برای سفر به بالی، از اوائل پاییز تا اواخربهار است.

اکثر مردم هندوهای یکتاپرست و همانند سایر مردمان آسیای شرقی خونگرم و مهربان و بسیار مهمان نواز میباشند. بالی، غذاهای بی نظیری دارد. طعم آنها با دیگر غذاهای اندونزیایی متفاوت می باشد زیرا از ادویه های مختلفی در آن استفاده میشود. مواد اصلی تشکیل دهنده غذاها مرغ ، ماهی و اردک و گوشت گوسفند و گاو و حبوبات و برنج به همراه سبزیجات و نارگیل میباشد. یکی از دلایلی که سالانه توریست های زیادی به بالی سفر میکنند علاوه بر جاذبه های گردشگری، طعم غذاهای آن است.

مناطق مختلف بالی


۱٫ کوتا

شهری پر هیاهو و شاد که مرکز بالی است. انواع تفریحات را در خود دارد. صدای موسیقی و نورهای رنگی در کلوب ها و رستورانها و بارها همواره به گوش میرسد.

۲٫ اوبود

طبیعت زیبا ، معابد و مراکز گردشگری متعدد در آنجا واقع است بیشترین تعداد هتل ها در این منطقه میباشد.

۳٫ سانور

ساحل سانوردر جنوب شرق بالی در مجاورت دنپاسار یکی از مناطق اصلی بالی است. در شهر دنپاسار از خرید انواع صنایع دستی چوبی از بازار های کوچک و بزرگ غافل نشوید.

۴٫ کانگو

دهکده ها و مزارع پله کانی برنج با ماسه های سیاه رنگ ساحل و موج های مناسب برای موج سواری از ویژگی های اصلی این منطقه است.

مدارک مورد نیاز برای مسافرت به بالی

پاسپورت با حداقل ۶ ماه اعتبار + ویزای توریستی ۶ ماه یکبار ورود تمکن مالی قابل قبول سفارت و یا سند ملکی + ووچر هتل بلیط رفت و برگشت + بیمه مسافرتی حداقل ۱۰۰۰۰ یورو